Pages

Risotto


Som sagt preges matblogginga av at jeg må holde meg mye i ro og det er mye jeg ikke kan spise. MEN jeg har hatt besøk som nhar disket opp med godsaker, blant annet RISOTTO


Jeg har faktisk aldri lagd risotto før, kan ikke fatte hvorfor. Kanskje fordi mange av oppskriftene inneholder hvitvin som jeg skjelden har i hus. Vi erstatta hvitvinen med eplemost og det funket helt fint. Risotto ligner ikke på noe annet. Den kremete konsistensen mot teksturen til korna og gode smaker, søtt surt, salt. MMM Taran lagde en med sopp, soltørkede tomater, charlottløk, parmesanost, kyllingkraft og friske urter. Ved siden av hadde vi kyllingbryst fyllt med soltørkede tomater og basilukum, pakket inn i serranoskinke. HERLIG var det! anbefales!!

Hete tips er å "riste" risen i panna først, og når du tilsetter buljongen la den være varm og tilsett litt og litt. Vi måtte bruke mye mer væske enn det som sto i oppskriften, men fikk tilslutt til den riktige konsistensen. Utfordringen er tydeligvis at risen hverken skal være for hard eller myk, men perfekt al dente.

Google nettet for risottooppskrifter og lag noe du liker. Det er ikke ris med smak, eller noe som likner pasta. Det er bare noe helt annet og fantastisk godt.





Risotto blir det mer av ja, i utallige varianter :)

btemplates

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar