Pages

Marengsdrøm




På min sølete vei gjennom matens verden må jeg prøve slike "vanskelige" ting som marengs. Etter et lynkurs hos stemor fant jeg en oppskrift som passet bra. Brukte en oppskrift der både litt hvitvinseddik og maizenna tilsettes i tillegg til sukkeret/vaniljesukkeret. Et tips er at den er ferdig når sukkeret er "smeltet" og marengsen er fin og blank og lager "topper".

Lagde noen runde små kakebunner og noen pikekyss

Etter at de hadde stekt i vel en time på svak varme kokte jeg LEMONCURD av eggeplommene, smør og sitron. Det er en deilig sitronkrem de bruker til alt mulig i England. På den ene kaka blandet jeg litt lemoncurd med vispet kremfløte og pyntet med annanas (bildet over). På den andre la jeg på lemoncurd nederst, og krem og bær på toppen. MMM friskt og søtt sammen





Resten av bunnene penslet jeg med smeltet mørk sjokolade. La over usøtet krem (så det ikke ble aaltfor mektig), og masse friske bær. Sommerkake det <3












Anbefales!

btemplates

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar