Pages

Reinsdyr fra Røros




Vært på et aldri så lite opphold på Røros hotell, og siden jeg er et matvrak gleda jeg meg masse til maten.. Frokosten var herlig med hjemmerørte bringebær, nystekt omelett, pannekaker og alt annet godt :) Lunsjen var fantastisk den ene dagen med pinnekjøtt og kålrotstappe (tror det var rester fra en galla greie de hadde hehe)men det er MIDDAGEN jeg gjerne vil blogge om.

På menyen sto reinsdyrsBIFF, grovkverna reinsdyrkjøtt i en slags "klump" med smågrønnsaker,poteter,rosenkål og en viltsaus jeg misstenkte det var rødvin i. Jeg har spist finnbiff før, og reinkaker, men aldri noe som besto av så rent og kraftig reinkjøtt som det her. Klarte liksom ikke bestemme meg hvor godt det var, det hadde jo den smaken av fjellvekster kraftig og spennende..men konsistensen og mangelen på noe mildt tilbehør gjorde det altfor kraftig på smaken. Skjønner finnbiff, tror reinkjøtt egner seg best med fløte/rømme og noe syrlig som tyttebær inntil:)


btemplates

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar